Doporučení po extrakci

• Vatový tampon vyjměte z úst 20 minut po extrakci.
  • Po vytržení zubu 2 hodiny nekuřte.
  • Jíst můžete 2–2,5 hodiny po chirurgickém zákroku. Jídlo by mělo být měkké, středně teplé. Vyhněte se jídlu, které je kyselé, kořeněné a slané. Snažte se nežvýkat na straně, kde proběhla extrakce

Aby nedošlo k narušení tvorby krevní sraženiny, je zakázáno vyplachovat si ústa, a to zejména v den vytržení zubu.

• Dentální hygienu provádějte až druhý den po extrakci.
  • Po odeznění anestetik se objeví bolestivé pocity, můžete je tišit léky proti bolesti.
  • Pooperační otok se může zvětšovat ještě následující tři dny po vytržení zubu. Pokud se po třech dnech otok nezačne zmenšovat, poraďte se s lékařem.
  • V den, kdy byla provedena extrakce, může vaše tělesná teplota vystoupat až na 37,5 °C. Pokud teplota stoupne nad 37,8 °C, poraďte se s lékařem.
  • Krvácení z rány by mělo ustat do hodiny. Pokud se tak nestane, poraďte se s lékařem.

Druhý den se rána po vytrženém zubu pokryje ochranným bílo-žlutým bílkovinovým povlakem. Za žádnou cenu jej neodstraňujte!

• Pokud k vytržení zubu došlo při zhoršeném zdravotním stavu (bolesti, otoky, zvýšená teplota), mohou být vyžadovány další léčebné kroky, jako je léčba antibakteriálními léky a následná vyšetření lékařem.
  • Při náročné extrakci může dojít k podráždění ústních koutků.
  • Po implantaci osteoplastických materiálů je možné, že se dostaví otok dásně.
  • Vstřebatelné stehy není nutné odstraňovat, rozpustí se samy po 7–10 dnech.
  • Po extrakci se nedoporučuje 3 dny vystavovat organismus přílišnému chladu nebo horku. Nedoporučuje se také těžká fyzická námaha.