Ošetření zubního kazu

Začít řešit zubní kaz je třeba již od prvních příznaků tohoto onemocnění, což je výskyt bílých skvrnek, nebo bolestivé pocity z chemických a teplotních podnětů. Postižená oblast se s časem pouze zvětšuje, ovlivňuje nejen sklovinu, ale také dentin, přechází do dřeně a dochází k rozvoji velmi nepříjemné komplikace – pulpitidy. Je velmi důležité, aby toto onemocnění bylo diagnostikování už v rané fázi, díky tomu se zabrání velkému poškození zubů.

Existují čtyři stadia vývoje zubního kazu:

• počáteční
  • povrchové
  • střední
  • hloubkové

První stadium – počáteční

V této fázi lze vznik zubního kazu stále ještě zvrátit pomocí správné péče, o které byste se měli poradit se svým zubním lékařem. Jde například o používání správné techniky čištění, používání zubní pasty s obsahem fluoridu a aplikaci cílené fluoridové kúry.

Druhé stadium – povrchové

V tomto stadiu vývoje se odstraní poškozená tkáň, provede se antibakteriální léčba a defekt skloviny se obnoví pomocí moderních materiálů.

Třetí stadium – střední

Jedná se už o poměrně závažné stadium, které postihuje dentin. Léčba kazu spočívá také v odstranění poškozených tkání a vyplnění dutiny. Při zaznamenání bolesti používáme kvalitní anestezii. Nemusíte se ničeho obávat, nebudete cítit vůbec nic.

Čtvrté stadium – hloubkové

Tato fáze, při absenci správné léčby, přechází v pulpitidu neboli zánět zubní dřeně. V této fázi se nejčastěji přistupuje k ošetření kořenových kanálů.

Zubní kazy - ceník
Lokální injekční anestezie